Poznali jsme vítěze soutěže Dokonalý pomocník. Téma druhého kola patřilo hokeji
![](/Uploads/Static/2024/3/6/035066f4-14c0-476e-8e4c-849396423abf_64_64.png)
Do druhého kola se probojovaly nejoblíbenější práce z úvodu soutěže. Na postupující tvůrce čekalo nové téma, do kterého ladila svá díla.
Celkově se v této části zapojilo 8 tvůrců, kteří na vyhotovení svých prací měli tentokrát omezenější čas. Tématem práce byl i vzhledem k probíhajícímu mistrovství hokej.
Soutěžící měli znázornit, jak by AI mohla v budoucnu ovlivnit právě sport. Ať už z pohledu hráčů, sledujících nebo jakýchkoli dalších stran.
Práce následně hodnotila tříčlenná porota, jejímž členem byl i Martin Smatana – s ním jsme kromě rozhovoru připravili i článek k jeho TOP AI nástrojům.
1. místo - VR Powerplay - Budoucnost na ledě
Dominik K. - Vítejte v budoucnosti tréninku hokejových hráčů – představujeme vám revoluční VR headset a postroj, která promění způsob, jakým se hokejisté připravují na zápasy. Tento inovativní systém spojuje nejmodernější technologie virtuální reality s potřebami tréninku na ledě. Jakmile hráč začne trénink, bude přenesen do živého virtuálního prostředí hokejové arény. Zde se mu zobrazí různé herní situace, které může cvičit a zdokonalovat. Může to být práce na střelbě, přihrávkách, bránění, nebo taktické situace, jako je oslabení či přesilovka. Díky detailní grafice a realistickému chování virtuálních soupeřů má hráč možnost trénovat a zlepšovat své dovednosti ve zcela bezpečném a kontrolovaném prostředí. A co je nejdůležitější, může trénovat kdykoliv a kdekoli, aniž by musel opustit tréninkové centrum. Tento VR headset a postroj přináší hokejistům novou úroveň tréninku a přípravy, která může posunout jejich výkonnost na další úroveň. Je to špičková technologie pro špičkové výsledky na ledě.
2. místo - AI helma s head-up displejem
Vojtěch V. - Potenciál využití AI v hokeji (ať už při tréninku či zápasu) vidím v oblasti předvídání situací a v poskytování doplňujících informací jak hráčům samotným, tak i trenérům. To vše díky speciální helmě s kamerami, senzory, průhledovým displejem s rozšířenou realitou, poháněnou umělou inteligencí a fungující v reálném čase. Ta by mohla sloužit například pro analyzování pohybu spoluhráčů, protihráčů, předvídat jejich budoucí kroky, trajektorii, či slabiny. Helma by dále mohla např. sbírat data o životních funkcích a podávat tak aktuální přehled o kondici jednotlivých hráčů trenérovi, za účelem optimalizace jejich střídání.
3. místo - AI dres nové generace
Matěj S. - Představuji vám koncept AI dresu nové generace. Tento dres sestává z několika vrstev. PRVNÍ vrstvu tvoří černý oblek na celé tělo vhodný pro sport, který má v sobě zabudované pohybové senzory a čidla, která snímají kondici, tělesnou aktivitu a vitální parametry hráčů. Těmito čidly se otevřou trenérům nové možnosti pro analýzu jejich výkonu i zdraví a tato data mohou využívat jak v tréninku a chystání strategie, tak i v reálném čase přímo v zápase k úpravám sestav hráčů. Čidla snímají ale i pohyb hráče, který se dá lehce propojit s 3D postavou (podobně jako se vyvíjí hry např. Last of us) a mohou tyto postavičky propojit s aplikací do VR brýlí a diváci si mohou nechat hráče bruslit třeba po stole v obývacím pokoji! DRUHOU vrstvu tvoří chrániče, vyrobeny s důrazem na co nejtenčí a nejlehčí materiál s co nejlepší ochranou. TŘETÍ vrstvu tvoří oblek, který má zabudované diody jednu vedle druhé bez volného místa, odolné vůči nárazům a chladu. Diody jsou napojeny na AI software, který společně s čidly pohybu zaznamená, jestli dá nějaký hráč gól, dostane bodycheck a vizuálně se mu upraví barva - při gólu na zlatou, v druhém případě na červenou. Defaultní nastavení světel je dle designu, který je předem nastaven, včetně barev, čísel a jména hráče. Dokážete si představit tu neskutečnou volnost a kreativitu, které toto řešení přináší? Už žádné zapomenuté dresy; žádná chyba při stejných barvách dresů protihráčů - prostě se změní kliknutím tlačítka; vítězný tým bude mít zlatou barvu, protihráči stříbrnou; při pauzách mohou dresy ukazovat loga sponzorů daného týmu nebo reklamy; možnosti jsou neomezené! Na obrázku vidíme hráče, která scóroval - má proto zlatou barvu a všichni ostatní hráči mají světla dočasně vypnuta - jednoznačeně se tím odliší, hráč, který gól dal. To pomůže i divákům (kteří přibíhají k obrazovkám), aby se ihned zorientovali, co se stalo.
Veškeré práce zapojené ve druhém kole si můžete prohlédnout na tomto odkazu.
Nejlepší trojice si tak rozdělí poukázky na nákup na Smarty.cz v celkové hodnotě 46.000 Kč. Děkujeme všem soutěžícím, kteří se zapojili. Rádi vás opět uvidíme při příští kreativní soutěži.
Načítám diskuzi...