200 years aneb co to je Aphelios

V listopadu roku 2019 se LoL hráči dočkali zatím nejvíce komplexního a unikátního šampióna vůbec. V patchi 9.23. přišel na rift Aphelios. Už jen při pohledu na jeho schopnosti se hráčům zamotala hlava. Každý šampion v LoL má alespoň 4 schopnosti. Aphelios však měl schopnosti pouze 2, jednu ultimátní a jednu basic. Co však dělalo tohoto šampióna naprosto unikátním byly jeho zbraně. Když nepočítáme pár čestných výjimek, tak mají všichni šampioni v LoL jeden základní útok, jednu zbraň. Aphelios svých zbraní měl rovnou 5 a na základě toho, jakou zbraň zrovna držel, se měnily i jeho schopnosti. Znělo to všechno hrozně zajímavě a hráči se těšili na kotel zábavy. Hned po vydání šampióna se na Redditu a Youtube začala objevovat videa, jak Aphelios hráči pomocí své ultimátní schopnosti ničí celý soupeřův tým ve zlomku vteřiny. Nebo zabíjí protihráče přes celou mapu pomocí svojí „sniper gun“. Riot Games si toho také všimli a Aphelios dostal rychlý hotfix hned v dalším patchi. Jelikož sezóna 9 končila a Aphelios se zatím neobjevoval v profesionálních zápasech, tak si všichni mysleli, že jeho síla plyne pouze z toho, že hráči v SoloQ proti němu neumí hrát. To byla sice pravda, jenže ani komentátoři a profesionální hráči pořádně tohoto šampióna nechápali. Pokud Aphelios hrál v soupeřově týmu, bylo opravdu složité rozeznat jakou zbraň má zrovna v držení, jaké schopnosti zrovna používá. Hra byla nepřehledná a Riot opět museli zakročil s mnoha změnami, aby zlepšili hru pro všechny.
Předsezóna skončila a otevřely se dveře pro novou, desátou sezónu. Komunita byla natěšená na změny ve hře jako byly například nové Dragon souls. S desátou sezónou přišla i možnost konečně pickovat Aphelia v profesionálních zápasech. A stalo se to, čeho se e-sport komunita bála, Aphelios způsobil úplně stejný chaos mezi profesionálními hráči jako již dříve v SoloQ. Jeho pick/ban rate se ve všech regionech blížil 100% na začátku jarního splitu. „Nerf Hammer“ se znovu Apheliovi nevyhnul a balančnímu týmu se ho ke konci jarního splitu podařilo dostat do normálu.
Díky Twitteru a Nathanu Lutzovi, který v té době pracoval jako šéf balančního týmu, vznikl meme 200 years. Bylo to poté, co Nathan odpovídal na stížnosti hráčů komentářem, že je sice skvělé být dobrým hráčem LoL, ale nic přeci nepřebije 200 let kolektivních zkušeností jeho balančního týmu. A protože Aphelios byl tím největším přešlapem, co jsme za posledních pár let v LoL zažili, tak si komunita nemusela dlouho vybírat svého 200 years šampióna.
V letním splitu si hráči oddychli, že je Aphelios konečně vybalancovaný a nebude se pickovat nebo banovat každou hru. Riot však udělali další změnu ve hře, tentokrát na předmět z obchodu. Změna podle nich měla pomoci hlavně bruiserům a Aphelia vůbec neměla ovlivnit. Sebrali předmětu Death's dance trochu poškození výměnou za armor a magic resistance, což měl pomoct melee šampionům přidat trochu defensivních atributů do jejich buildu. To se jim povedlo a item byl velice populární, bohužel však hlavně pro ADC hráče. S defensivními atributy a healingem Death's dance byl Aphelios prakticky nesmrtelný a stal se ještě větším problémem než na jaře.
Riot byli donuceni vrátit zpět změny, které původně neměli Aphelia vůbec ovlivnit. To jen ukazuje jak obrovský problém tento šampión je. Jedná se o něco úplně nového, komplexního, což je skvělé, ale pro vývojáře je to noční můra. Takže pravděpodobnost, že uvidíme něco jako Aphelia v blízké době znovu, je velice mizivá. Momentálně je Aphelios v dobré pozici, dostal pár menších buffů, aby se vrátil zpět do mety a pravidelně ho můžeme vidět jak v SoloQ, tak v profesionálních zápasech. Není to však už ten 200 years šampión, kterého jsme mohli vidět v sezóně desáté. A takhle by to asi mělo zůstat, pro dobro všech.
Načítám diskuzi...