Co ve hře změní MSI Patch 12. 8.

Pojďme si rozebrat, jaké jsou hlavní změny v patchi, které z nich ovlivní solo q a které profesionální scénu. Změn je v patchi mnoho, ale ne všechny jsou relevantní pro momentální metu. Začněme tedy tím největším, co patch přinesl, další rework Swaina.
První změna je na jeho pasivní schopnost, Swain už si nemůže přitáhnout nepřátele, kteří dostali CC od jeho spoluhráčů. To byl jeden z hlavních důvodů, proč se Swain hrál. Možnost chain CC a vymazání squishy targetu byla jeho největší předností. Za to však soul fragmenty přidávají 12 permanentních HP místo 5 a zároveň se mu zvětšuje healing po přitáhnutí.
Q dostává menší změnu ve formě zvýšení base damage za cenu scalingu, to může hodně podpořit Swaina na support roli a hlavně otevřít cesty novým buildům. Swain hráči si totiž nově mohou dovolit stavět více defensivních statů a nebát se, že přijdou o damage.
W stojí méně many a můžete pingnout svým spoluhráčům, kdo z nepřátel je v dosahu této ability.
E dostává velký buff, nově totiž můžete přitáhnout všechny targety, které jste touto abilitou trefili (z každého z nich dostane Swain soul fragment). Targety také odhalíte a cooldown na tuto abilitu bude snížen o 20 % pokud je Swain ve své ultimátce. Menší nerf však přichází ve formě odstranění poškození při přitáhnutí.
Je to však jeho R, Demonic Ascention, které dostává největší změnu. Nyní ultinu totiž budete moct mít zapnutou permanentně, pokud bude poblíž vás nepřátelský šampion. Je totiž přidaná nová mechanika Demon Power. Ta funguje podobně jako například Aatrox ultimate, můžete jít mít maximálně 100, spotřebovává se 10 za vteřinu a po zapnutí ultimátky máte přesně 50 Demon Power. Pokud však stojíte poblíž nepřátelských šampionů, dostáváte 20 Demon Power každou sekundu. Druhá část jeho ultimátky, Demonflare, může být použita po 2 vteřinách, její damage není vázaný na udělené poškození Demonic Ascention tak, jak tomu bylo dřív a nově zpomaluje nepřátele. Navíc její použití neukončuje trvání Demonic Ascention.
Dále má jeho ultimátka kratší cooldown, ale už nepřidává bonusové životy, ani nezdvojnásobuje bonus ze soul fragmentů. Uděluje také nižší poškození za vteřinu, ale více bude healovat.
Co toto všechno znamená? Dobrá otázka. Ze Swaina se oficiálně stává battle mage, který bude benefitovat z dlouhých soubojů více, než kdy dřív. V solo q se může jednat o strašlivou bestii, se kterou se bude dát potahat jakákoliv hra. V profesionálních zápasech by však tyto změny neměli mít efekt a Swain by pořád měl být zapomenutým pickem. Ale kdo ví, třeba se najde nějaký build, který prorazí i v profi zápasech.
ADC změny
Jhin dostává menší buff na dobu trvání rootu z jeho W. Jeho E i W budou od nového patche dávat větší damage do monster a zároveň bude mít E kratší coldown. Pro ADC Jhina to neznamená nic moc velkého a v jungly ho asi jen tak neuvidíme. Jedná se však o příjemný buff, který určitě potěší každého Jhin hráče.
Xayah kvůli své velké popularitě v kompetetivní metě dostává nerf, její Q má o 2 vteřiny delší cooldown a snížený damage. Toto jí sice solidně oslabí hlavně v brzkých fázích hry, ale můžeme očekávat, že na MSI bude pořád pickována.
Velkou změnu dostane AP Kai'sa, která je sice hraná jako midlaner, ale technicky se pořád jedná o ADC. Riot se rozhodl přenést její část jejího magic damage z W do pasivky. Důvod je jasný, oslabit schopnost pokovat své nepřátele z dálky a umožnit Kai'se lépe usmrtit své nepřátele na bližší vzdálenost. Vždyť tak to vždy mělo být, design Kai'sy je hybrid mezi assasinem a ADC. Jako bonus dostává buff na štít ze své ultimátní schopnosti, všechny změny se týkají čistě scalingu z AP. Uvidíme jaké budou mít tyto změny dopad na midlane Kai'su, svou dosavadní roli už totiž nemůže vykonávat a je pravděpodobné, že na MSI jí moc často neuvidíme.
Menší nerf na base HP dostává Jinx a menší buff na AD growth Tristana, ani jedna z těchto změn by však neměla přinést velké změny v draft fázi. Jinx pořád zůstane velice silným pickem, i když její laning phase bude podstatně slabší.
Top/Jungle změny
Menší, ale o to podstatnější změny přišli na Poppy a Mordekaisera. Poppy bude mít o celé 4 vteřiny zkrácený cooldown na svém W, což může udělat obrovský rozdíl. Zároveň vzdálenost odhození její ultimátky je zvětšena. V profi zápasech se jedná o skvělý counter - pick, který určitě někdy na topu, nebo v jungly uvidíme.
Mordeksaier dostává velký buff na svojí pasivní schopnost. Bonusový movement speed teď bude až celých 9%, což všem ranged šampionům bude způsobovat noční můry ze spaní. Tomuto železnému kolosu už jen tak neutečete. Jenže je jen jediný profesionální hráč, který pravidelně hraje Mordekaisera, Impact z EG.
Menší změny přišli na více šampionů, ale mnoho z nich pravděpodobně nebude mít žádný vliv na metu. Jedinou smutnou zprávou je, že od patche 12. 8. už nebudete moct mít v inventáři Zhonie i Stopwatche zároveň. Rework Olafa byl odložen, protože se Riot bál, že by to příliš narušilo nadcházející turnaj MSI. Celé patch notes najdete na stránkách League of Legends.
Zdroj úvodního obrázku: Riot Games
Načítám diskuzi...