Dlouho očekávaný patch přinesl nového hrdinu i změny v jungli
Je tomu skoro rok od vydání velkého patche do Doty 2, který by hru signifikantněji obměnil nejen na poli buffů a nerfů jednotlivých hrdinů. Není tedy divu, že patch 7.31 byl pro mnohé kýženě očekávanou změnou, která prolomí již několik měsíců stagnující metu a představí i zcela nový obsah, který ocení zejména pravidelní hráči. V následujícím shrnutí si tedy představíme nejdůležitější a zároveň nejzajímavější body této aktualizace.
1) Nový hrdina Primal Beast
Tak jako každý větší patch, ani verze 7.31 nezůstala bez nového přírůstku do širokého spektra hrdinů, které Dota 2 nabízí. Primal Beast je odolným tankem, jehož primární pozice se jeví býti offlane, tedy pozice 3, jeho integrování do samotné mety je však zatím na úplném začátku. Na to, jaký bude nejvíce efektivní playstyle tohoto hrdiny, si budeme muset nějaký ten den či týden počkat.
Q - Onslaught
Po až dvouvteřinovém nabíjení se Primal Beast rozeběhne vybraným směrem, odrážejíc spojence i nepřátele na stranu. Nepřátelské jednotky jsou navíc v případě kolize omráčeny. Čím delší nabíjení, tím dále Primal Beast doběhne. Lze kdykoli přerušit příkazem pro zastavení.
- Schopnost: Cílový bod Prorazí imunitu vůči kouzlům: Ne Působí na: Nepřátelské jednotky Lze odstranit: Ano Typ poškození: Fyzické
- Rychlost běhu: 1150
- Maximální vzdálenost: 2000
- Poškození: 110/200/290/380
- Čas do maximálního nabití: 2
- Doba omráčení: 1/1.2/1.4/1.6
- Cooldown: 25/22/19/16
- Mana cost: 120
W - Trample
Primal Beast vše zadupe. Za každých 140 jednotek které Primal Beast ujde udělí všem nepřátelům okolo sebe poškození. Uděluje základní poškození plus násobič poškození kterým Primal Beast disponuje. Během trvání schopnosti je Primal Beast odzbrojen.
- Schopnost: Nevyžaduje cíl Prorazí imunitu vůči kouzlům: Ne Typ poškození: Magické Lze odstranit: Pouze silnými kouzly
- Poškození zóny: 230
- Základní poškození: 20/30/40/50
- Trvání: 5.5
- Násobič poškození: 40%
- Cooldown: 30/28/26/24
- Mana cost: 90/95/100/105
E - Uproar
Vznětlivá povaha Primal Beast jí pasivně poskytuje bonusové poškození. Za každých 35 poškození které Primal Beast nastřádá z nepřátelských hrdinů navíc získává Uproar stacky. Při aktivaci schopnosti Primal Beast zařve, což zpomalí všechny okolní nepřátele a získá pro sebe dodatečné poškození a brnění po dobu 7 sekund. Hodnoty poškození a armoru jsou závislé na počtu Uproar stacků.
- Schopnost: Nevyžaduje cíl Lze odstranit: Ne
- Základní bonusové poškození: 10/15/20/25
- Bonusové poškození za stack: 15/25/35/45
- Maximum stacků: 5
- Zpomalení za stack: 10%
- Trvání zpomalení: 3
- Okruh zařvání: 900
- Bonusové brnění za stack za zařvání: 1/2/3/4
- Mana cost: ---
R - Pulverize
Primal Beast nechá volný průchod svému vzteku, chytne nepřítele a začne s ním opakovaně bušit do země, zatímco bude poškozovat a udělovat mini-omráčení všem nepřátelům nacházejícím se v zóně schopnosti.
- Schopnost: Cílová jednotka Prorazí imunitu vůči kouzlům: Ne Působí na: Nepřátelské jednotky Typ poškození: Magické
- Poškození: 150/210/270
- Okruh zóny: 600
- Interval mezi údery: 0.8
- Doba omráčení: 0.3
- Mana cost: 100/115/130
Shard - Rock Throw
Primal Beast hodí na cílenou pozici kámen, který omráčí a poškodí nepřátele. Kámen není možné hodit do zóny minimálním dosahu Primal Beast.
- Schopnost: Cílový bod Prorazí imunitu vůči kouzlům: Ne Působí na: Hrdinové Typ poškození: Fyzické
- Poškození: 275
- Okrud dopadu: 225
- Minimální dosah: 550
- Minimální čas letu vzduchem: 0.4
- Maximální čas letu vzduchem: 1.7
- Doba omráčení: 1.8
- Cooldown: 25
- Mana cost: 85
Pro ilustrační videa ke schopnostem zavítejte zde.
2) Přepracování hrdiny Techies
Partička skřetů Techies již dlouhodobě vířila vlny debat mezi hráči Dota komunity. Jakkoli totiž hratelnost založená primárně na pokládání rozdílných druhů bomb může znít lákavě a působit originálním dojmem, v konečném důsledku akorát způsobovala frustraci všem hráčům, kteří se zápasu za přítomnosti Techiese účastnili. Přepracování tedy Techiese přizpůsobilo tradičnější Dota hratelnosti, esence a původní idea hrdiny však byla alespoň částečně ponechána.
NOVÁ SCHOPNOST: Q - Sticky Bomb
Vyhodí přísavnou bombu na cílené místo. Pokud přistane poblíž nepřátelské jednotky, bomba se k ní přisaje, zatímco jí zpomalí rychlost pohybu. Po pár sekundách bomba vybuchne, udělujíc poškození v oblasti okolo výbuchu.
- Schopnost: Cílový bod Prorazí imunitu vůči kouzlům: Ano Typ poškození: Magické
- Doba do výbuchu: 2
- Okruh přisátí: 250
- Poškození: 90/180/270/360
- Zpomalení pohybu: 25%/35%/45%/55%
- Rozsah výbuchu: 300
- Cooldown: 12/10/8/6
- Mana cost: 100/115/130/145
NOVÁ SCHOPNOST: W - Reactive Tazer
Techies vypustí elektrický výboj, což jim na krátkou dobu poskytne bonus k rychlosti pohybu. Nepřátelé co na Techiese zaútočí budou dočasně odzbrojeni. Na konci trvání efektu výboj exploduje a odzbrojí všechny nepřátele v okruhu.
- Schopnost: Nevyžaduje cíl Působí na: Spojenecké jednotky Typ poškození: Magické
- Trvání buffu: 6
- Trvání odzbrojení: 3
- Bonus k rychlosti pohybu: 15%/20%/25%/30%
- Okruh výbuchu: 400
- Cooldown: 28/24/20/16
- Mana cost: 60
NOVÝ AGHANIM'S SCEPTER: W - Reactive Tazer
- Schopnost může být použita na spojence a uděluje 300 poškození výbuchem.
Následující dvě schopnosti již známe, v rámci patche však u nich byly změněny jejich číselné statistiky:
E - Blast off!
- Cooldown upraven z 35s na 45/40/35/30s
- Poškození způsobeno sobě samým sníženo z 50% na 50/45/40/35%
- Poškození sníženo z 300/400/500/600 na 275/350/425/500
- Nelze nadále používat pokud je hrdina přivázaný.
- Se schopností se Techies nadále nedokáže zabít.
R - Proximity mines
- Nově Techiesova ultimátní schopnost.
- Mana cost upraven ze 110/130/150/170 na 110/140/170
- Doba obnovy nabití snížena z 23s na 19/17/15s
- Minimální vzdálenost mezi minami snížena ze 400 na 350
- Prodleva před výbuchem snížena z 1.6s na 1s
- Prodleva mezi aktivací bomby snížena z 1.75s na 1s
- Okruh výbuchu zvýšen ze 400 na 500
- Dosah schopnosti zvýšen ze 100 na 400
- Poškození upraveno ze 200/380/560/740 na 400/575/750
- Miny způsobují plné poškození všem jednotkám v okruhu 150 jednotek, odkud se poškození postupně snižuje až na 50% originální hodnoty
- Miny nově explodují pouze pokud je v blízkosti cíl, který mohou poškodit (nepřátelé s imunitou vůči magii mohou miny odhalit, miny však samy od sebe neexplodují)
- Miny nově aplikují 5s dlouhý debuff který snižuje odolnost vůči magii všech nepřátel v jejich okruhu o 10/15/20% (více min debuff obnoví)
Pro ilustrační videa ke schopnostem zavítejte zde.
3) Úpravy schopností jungle creepů
Změn se tentokrát nedočkali pouze samotní hrdinové a předměty, ale i neutrální jednotky okupující jungle campy. Kromě zcela nových creepů přibyla spoustě starých známých nová schopnost, která tentokrát nebude sloužit jen jako nástroj pro hrdiny kteří je dokáží krást, ale také jako forma sebeobrany pro creepy samotné. Níže jsme pro vás připravili seznam těch vůbec nejdůležitějších:
NOVÝ NEUTRÁLNÍ CREEP - Ancient Ice Shaman
- Na dálku - dosah 500 jednotek
- 1500 HP / 400 Many
- 58-62 poškození
- 290 rychlosti pohybu
- 3 brnění
- 30% odolnost vůči magii
- 78-82 goldů a 124 XP odměna
- Úroveň 6
- Schopnost: Ledovohnivá bomba: Ice Shaman hodí bombu k nepřátelské jednotce či budově, udělujíc 50 poškození za sekundu po dobu 8s. Způsobuje pouze 25% poškození budovám. Dosah: 700. Mana cost: 100. Cooldown: 30s.
NOVÝ NEUTRÁLNÍ CREEP - Ancient Frostbitten Golem
- Na blízko
- 900 HP
- 29-31 poškození
- 300 rychlosti pohybu
- 7 brnění
- 30% odolnosti vůči magii
- 39-45 goldů a 95 XP odměna
- Úroveň 5
- Schopnost: Time Warp Aura: Poskytuje 10% snížení cooldownů v okruhu 1200 jednotek. (Poznámka: Všechny neutrální aury creepů mají rozsah 800 jednotek, pokud nejsou ovládáni hráči).
NOVÝ NEUTRÁLNÍ CREEP - Warpine Raider
- Na blízko
- 850 HP / 300 Many
- 39-41 poškození
- 310 rychlosti pohybu
- 6 brnění
- 30% odolnosti vůči magii
- 50-52 goldů a 76 XP odměna
- Úroveň 5
- Schopnost: Seed Shot: Hodí semínko na jednotku a zpomalí jí o 100% na 1s, udělujíc 100 poškození. Může se odrážet a udeřit až 4 nepřátelské jednotky (3 odražení). Dosah: 500. Mana cost: 100. Cooldown: 15s.
Kobold Soldier
- NOVÁ PASIVNÍ SCHOPNOST - Steal weapon: Každý třetí útok Kobold soldier odzbrojí svůj cíl na 3 sekundy. Počítadlo útoků nefunguje pokud je schopnost na cooldownu. Cooldown: 9s
Kobold
- NOVÁ PASIVNÍ SCHOPNOST - Prospecting aura: Spojenečtí hrdinové v okruhu 1200 jednotek získávají dodatečných 20 goldů za minutu.
Hill Troll Berserker
- NOVÁ PASIVNÍ SCHOPNOST - Break: Kdykoli Hill Troll Berserker zaútočí na jednotku, tak jí na 3 sekundy zlomí. Cooldown: 10s.
Hill Troll Priest
- NOVÁ PASIVNÍ SCHOPNOST - Heal amplification aura: Přidá 15% bonus k léčení všem spojeneckým jednotkám v okruhu 1200 jednotek.
Fell Spirit
- NOVÁ SCHOPNOST - Vex: Umlčí jednotku na 3 sekundy. Mana cost: 75. Dosah: 600. Cooldown: 15s.
Harpy Scout
- NOVÁ SCHOPNOST - Take Off: Přepínatelná schopnost poskytující možnost pohybu vzduchem za cenu 50% penalizace rychlosti pohybu. Harpy Scout je během letu odzbrojená. Stojí 2.5% maximální many za sekundu. Počáteční Mana cost: 20
Harpy Stormcrafter
- NOVĚ bude sama od sebe používat svou schopnost Chain Lightning na všechny jednotky s malým množstvím zdraví.
Mud Golem
- NOVĚ občas sám od sebe použije svou schopnost Hurl Rock na hráčem ovládané creepy. Více golemů najednou svou schopnost používat nebude.
Ogre Bruiser
- NOVÁ SCHOPNOST - Ogre smash!: Ogre pomalu nabijí velký útok po dobu 2.8s, který omračuje na 3 sekundy a uděluje 200 + 8% momentálního zdraví cíle jako poškození do všech jednotek nacházejících se v zóně 200 jednotek před ním. Cooldown: 12s. Žádný Mana cost.
- Ogre Bruiser bude občas tuto schopnost sám od sebe používat ve svém campu. Více Ogre Bruiserů nebudou své schopnosti řetězit.
Satyr Banisher
- NOVĚ sám od sebe použije svou schopnost Purge po 5 sekundách útočení do hrdiny.
Satyr Mindstealer
- NOVĚ má schopnost Mana Aura, poskytující 2.5 regeneraci many pro všechny spojence nacházející se v okruhu 1200 jednotek.
Giant Wolf
- NOVÁ SCHOPNOST - Intimidate: Sníží celkové poškození všech nepřátel v okruhu 300 jednotek o 50% na 4 sekundy. Mana cost: 50. Cooldown: 16s.
- Tuto schopnost nyní sám od sebe používá na nepřátelé poblíž ve svém campu pokud má nízké zdraví.
Hellbear Smasher
- Již nadále nemá svou schopnost Swiftness Aura.
- NOVÁ PASIVNÍ SCHOPNOST - Death throe: Power: Pokud Hellbear Smasher zemře, všichni spojenci v okruhu 700 jednotek získají bonus 50% k jejich základnímu poškození po dobu 5 sekund.
Hellbear
- Již nadále nemá svou schopnost Cloak Aura.
- Nyní má schopnost Swiftness Aura.
- NOVÁ PASIVNÍ SCHOPNOST - Death throe: Rush: Pokud Hellbear zemře, všichni spojenci v okruhu 700 jednotek získají bonus 100 k rychlosti útoku na 5 sekund.
Wildwing
- Nyní má schopnost Tornado.
- Kdykoli kdy Wildwing Ripper zemře ve svém campu zapříčiněním nepřátelského hrdiny, je 33% šance že Wildwingové poblíž na útočníka použijí svou schopnost Tornado.
Wildwing Ripper
- Již nadále nemá schopnost Tornado.
- NOVÁ AKTIVNÍ SCHOPNOST - Hurricane: Vektorově zaměřované. Zaciluje jednotku a směr. Jednotka bude tímto směrem 400 jednotek táhnuta po dobu 0.5s. Dosah: 400. Mana cost: 100. Cooldown: 30s.
- Pokud je na Wildwing Rippera pouze zaútočeno, sám od sebe použije schopnost Hurricane na hrdiny co pronásledují další hrdiny v jeho dosahu a odstrčí je opačným směrem.
Dark Troll Summoner
- Již nadále nemá svou schopnost Ensnare.
Skeleton Warrior
- NOVÁ PASIVNÍ SCHOPNOST - Rally: Spojenci v okruhu 1200 jednotek získavají bonus 3 poškození. Aura se stackuje.
Hill Troll
- Nyní má schopnost Ensnare.
- Občas sám od sebe použije schopnost Ensnare na své útočníky.
Ancient Black Drake
- NOVÁ PASIVNÍ SCHOPNOST - Magic amplification aura: Zvyšuje veškeré magické poškození, které obdrží nepřátelské jednotky v okruhu 1200 jednotek.
Ancient Rock Golem
- NOVÁ PASIVNÍ SCHOPNOST - Weakness aura: Všichni nepřátelé v okruhu 1200 jednotek ztrácí 2 body brnění.
Pro všechny ostatní změny týkající se statistik jednotlivých creepů navštivte oficiální stránku patch notes.
4) Zbrusu nové předměty
I přes obsáhlé změny v jungli jsme se nedočkali žádných novinek na poli neutrálních předmětů. Místo toho Patch 7.31 rozšířil sortiment kupce o tři zbrusu nové předměty. Všechny tři slouží především jako silnější variace již známých předmětů, jejichž spojením nejen ušetříme místo v inventáři, ale dostaneme se také k poměrně zajímavým aktivním schopnostem.
Revenant's Brooch
- Vyžaduje Witch Blade, Mystic Staff a recept za 800 goldů (Celková cena 6200g)
- +45 Inteligence
- +40 Rychlost útoku
- +8 Brnění
- +300 Rychlost projektilu
- Aktivní: Tvých dalších 5 útoků disponuje schopností True Strike a udělují magické poškození. Lze zaútočit na jednotky co mají na sobě Ethereal status. Na jednotky s magickou imunitou však tento předmět nepůsobí. Vyprchá po 15 sekundách. Mana cost: 250. Cooldown: 45s.
- Pasivní: Způsobí že tvůj další útok aplikuje jed, který zpomaluje o 25% na 4 sekundy a uděluje tvůj počet inteligence jako poškození každou sekundu. Funguje pouze jednou za 9 sekund.
Wraith Pact
- Vyžaduje Vladmir's Offering, Point Booster a recept za 400 goldů (Celková cena: 4200g)
- +250 Zdraví
- +250 Mana
- Pasivní: Vladmir's Aura. Přidává 15% lifesteal, 18% bonusu k poškození, 1.75 mana regenerace a 3 brnění všem spojencům nacházejícím se v okruhu 1200 jednotek.
- Aktivní: Může být použit v dosahu 350 jednotek pro vytvoření totemu, který redukuje fyzické i magické poškození všech nepřátel v okruhu 900 jednotek o 25% a uděluje 25 poškození za sekundu. Totem se může pohybovat rychlostí pohybu 150. Trvá 25 sekund a vydrží 5 zásahů od hrdiny (10 od creepů). Mana cost: 100. Cooldown: 60s.
Boots of Bearing
- Vyžaduje Tranquil Boots, Drum of Endurance a recept za 1500 goldů (Celková cena 4125g)
- +8 Síly
- +8 Inteligence
- +65 Rychlosti pohybu
- +15 Regenerace zdraví
- 8 nabití. Získává 1 nabití každé 3 minuty.
- Aktivní: Využije 1 nabití k poskytnutí +50 rychlosti útoku a 15% rychlosti pohybu všem spojencům v okruhu 1200 jednotek na 6 sekund. Během prvních 2 sekund spojenci nemohou být nijak zpomaleni jinými schopnostmi. Nesčítá se s aktivní schopností předmětu Drum of Endurance.
- Pasivní: Swiftness Aura. Přidává +20 k rychlosti pohybu všem spojencům v okruhu 1200 jednotek. Nesčítá se s aurou předmětu Drum of Endurance.
Patch 7.31 mimo výše zmíněné nabízí také spoustu dalších změn ať už pro statistiky jednotlivých hrdinů, tak i pro fungování ekonomiky zkušeností a goldů celé hry. Spousta předmětů a hrdinů navíc byla upravena i jinak, než pouhými číselnými změnami. Pro kompletní seznam všech změn si můžete přočíst oficiální patch notes.
Zdroj: dota2.com
Načítám diskuzi...