Náhledový obrázek článku Yarpenovo úvod do gwinta - Scoia'tael

Yarpenovo úvod do gwinta - Scoia'tael

Profilový obrázek uživatele Marzaus Marzaus
8. 11. 2020, 0:00 | Gwent

Yarpenovo úvod do gwinta - Scoia'tael

(Autor: Gwint Klub, Discord server)


Opět tě zdraví Marzi! Jsem zpět a přináším slibovaný speciální díl pro Yarpena, Scoia’tael! (Ha! Že sis ale dal kurva načas! Už som si cepoval botu, že ťa do řiti nakopem!) Potřebuješ k tomu židličku? (Co? Já ti dám židlu, ty jeden zasratý...)

….

(Fajn! Vyhráls... to by člověk nevěřil, jak vysoko dokáže trpaslík kopat... co to sakra?!) Ha! Kecú plnú hubu, ale rvát sa neumíš! A za to deš, jak sa říká, na lavicu! Stejnak bys to akorát zesral. Kdo inačí by měl učit hrát nás trpaslický než já, Yarpen Zigrin! (Pane Bo... jestli budeš učit jen o trpaslících, tak se nic...) Šuš! Já tu teď velím!

Vítaj, člověče, elfe, gnóme či jakého původu ty vlastně si! Však to je každému u řiti, tu si sa přišel gwint učiť a u gwintu sú si všeci rovni! A dnes ťa čekajú trpaslický! (Scoia’tael!) A ticho už! Né všici jsme zasraté Veverky! Lidská banda vývojárú nás všecky ostatní hodili do jedného pytle! Všici lidi sú stejní! (Hmm na tom něco je... ale pořád jsme vás mohli ještě hodit k příšerám.) Že já ťa zas nakopu do řiti!  (Dobře, dobře... co takhle frakce nelidí? Nebo se jen odkaž na “ST”) Fajn. Ale už mi do tého nekecej! (Hlavně tu frakci prober celou!)

Nuže dobrá, tož sa mrkneme na základné karty. Frakce ST hodně pracuje s katégoriami karet. Prvú sú ti špinaví elfi! (Jen elfové.)

Tých je jak nasráto, takže sa s nimi dá dost vymýšlovat. Ale na ukázku sú to třeba jednotky poškozujúcí nepřítele, jednotky využívajúcí pastí, které su pro tuto frakcu speciálné (hrajú sa rubem hore a otáčajú až potem); dále jednotky, které přitahujú další elfiska, či jednotky, kterých síla roste s počtem elfů. (To je však jen pár příkladů, najdeš zde i jiné typy.)

Šak sem to říkal! Dalej tu máme krasavice z křoví – či dryády sa jim také říká. Ty na ťa bafnú z křoví, a než sa vzpamatáš z teho, jak jí kúkáš na zelené kozy, máš šíp v krku, a jak deš dole, teprv si všimneš, že aj dole nic nenosí! (Ale všechny tak nevypadají...) Sú tu hlavně dryády s Harmony či Poison, ale takej dryády, co pomáhajú jiným kartám.

No a zbývajú nám moji! Nejlepší armáda ze samého jádra Mahakamu! Každý ví, že na bandu jako našu ani jízda nestačí. Proto sú karty stavěny na sílu v číslech! (Jak se říká: více karet, více zábavy.) Najdeš tu našich Obráncou, co sílí s každým kolem; Skirmisherou, co ti sekyru do lebky zapíchnú; bandu Záškodníkú, co sú samí siláci zvyklí na ty nejhorší podmínky; nebo našich Rubačú, co rozdávajú rány do posledních sil! Dále máme... (Ale to by stačilo, nemusíš tu ukazovat všechny, nech si něco na později.) Kuš! No dobrá, šak teprv začínám!

Tož mrknem na ty velitele:

  1. Partyzánská taktika (Guerilla Tactics)

“Přesuň jednotku do druhé řady; je-li to nepřítel, poškoď ji o 2; je-li spojenec, posilni ji o 2. Náboje: 3” – Aj, tato je svinská! Dost karet se omezuje na nějakú řadu. Můžeš si tu svoju zachránit, či protihráčovi nějakú vypnúť! (Ta je vskutku zákeřná, nejednou se mnou vymetla.) Dobrá je, ale s tebú vymetu aj já po šesti škopcích! To není argument!

  1. Posílení (Invigorate)

“Posilni všechny jednotky v ruce o 1 bod.” – Dost silné, plus sa hodí k jednotkám, co těží z posilnění... (Hodí? Na ně je hlavně určená!) Tož jasné, že je pro nich dělaná! To si snad každý hňup domyslí!

  1. Dar přírody (Nature’s gift)

“Symbióza. Dej přátelské jednotce Vitalitu na 2 kola. Náboje: 3” – Pasivná aj aktivná zároveň. (Symbiózu popisujeme ve 4. díle o mechanikách) Hej, tož prostě máš pasivné body za kúzla a vitalitku pro pro vlastné jednotky.

  1. Precizní úder (Precision Strike)

“Poškoď jednotku o 1. Náboje: 3. Po použití všech nábojů vytvoř a zahraj Brokilon Sentinel.” – jednoduchý, prostě rubaj! No sica len 3, ale pořád o 3 problémy míň! (Jenom o 1 bod, to mi teda moc precizní nepřijde...) Šak počkaj! Až ti nezbude, tak Sentinel dá další 2, plus sám má 2 a ještě vytáhne ostatné Sentinely z balíky, když nési hlupý!

  1. Smrtící přepadení (Deadeye Ambush)

“Vytvoř Elven Deadeye na přátelské řadě. Náboje: 3.” – To sa hodí, když hráš balík plný elfú. Týto chlapci sa dajú totiž rádně využít! (Takže musím jen tyhle elfy, aby to k něčemu bylo?)

  1. Volání harmonie (Call of Harmony)

“Vytvoř a zahraj Dana Meadbh” – Dryády a ty jejich harmonie... tož k jejich archetypu sa to hodí – šestkovej relikt s vlastnú harmony (Už to není co to bejvalo, viď?) Že já na ťa zas vlítnu!

  1. Mahakamská kovárna (Mahakam Forge)

“Vytvoř a zahraj Tempering. Všichni trpaslíci ve tvém balíku získají 1 Armor” – Jediná schopnost, kterú ti třeba! Trpaslický majú bodú jako nasráto, Armory a ještě Tempering k tomu! (Ještě bys mohl říct, že ten posilní jednotku a 5, a pokud je trpaslík, dá ji 2 Armor)

ST Stratagem zrobí a zahrá Neophyte, takže vlastně dvoch. To je pěkně k hovnu, kdyby radšej zrobili něco z mahakamu! (K hovnu to není, pokud hraješ elfský balík.)

Tož a poďme sa mrknút na nějaké ty archetypy či co. ST je dost variabilná frakce, takže jich pár bude, ale jedna je vždy ta nej a všeci víme, která to bude tu (Většinou je jedna vždy silnější)

Archetyp - Elven deadeye

Tak prve sa zbavme ušatcú. Z názvu patrné, že sa hlavně hromadí elfskej jednotky. Jak sem říkal prve, karet elfú je kopec, takže výhody z toho sú jak na útok, tak na obranu. Poskládáš si to, jak sa ti zlíbí. (Ve variabilitě byl ST balíček vždy nejlepší, i v karetní verzi.)

Hodí sa tu karta Scenario, co vyžaduje hraní elfskejch karet. Pak sa hodí např. karta Aelirenn, co sama vyskočí z balíka, jen sa 5 elfú na stole mihne. Isengrim vždy vyhrával s vlastníma Veverkama a Yaevinn zase rube za každého svojho elfa. Jak si k nim nakombinuješ bronzovej karty, je už tvoja věc. (Vskutku lze hrát na útok, obranu i kombinaci obou. Zkoušej a měň karty dle odehraných her.)

Co sa velitela týče, tož si vyber. Pokud ale chceš do balíka trapky či pasti, hodí sa fest Deadeye Ambush. K tomu přihoď Half-Elf Hunter a máš jich tam jak veverek na strome! Vernossiel pak všecky aktivuje a zrazu je na stole lukostřeleckej oddíl! (Někdy jich maj až moc, že už se jim ani další nevlezou na stůl.)

Archetyp - Harmony

Karty harmony sa posilujú za každú unikátnú katégoriu mezi jednotkami, co zahráš. Takže sa do balíka logicky hodí různé katégorie. ST má však krom elfú, dryád a trpaslických aj nějaké karty Beast, Treant, tož sa z teho dajú dobré body vytřískať. (Jen je třeba dát si pozor, co hraješ.)

Balík sa zakládá na veliteli Call of Harmony. Někde za startu dlúhého kola tam dáš Water of Brokilon a zrazu máš na stole 2 Dryad Fledgling. Dalšíma kartama pak aktivuješ tu jejich Harmony a už to fičí. Dalšá silná karta Harmony je Percival, ten sa totiž sílní hned o 2 body. Hodí sa tyto karty chránit Defenderem, což pro ST nejni nikdo inačí než Figgis! (Je třeba chránit důležité enginy)

Hodí sa hrát i karty Poison, těch majú ST nemálo. Zbytek balíka sa dá obměňovat, ale ty katégorie ťa dost omezujú.

Archetyp - Mahakam!

Nejlepší a jediný archetyp, aký ti kdy bude třeba! S balíkem trpaslických vyhráš nejeden turnaj, nejednu ženskú a hlavně tolik prachú, že už nebudeš muset rukama robit!  (Nepřehánějme. Kdyby to byl nejlepší balík, nikdo už by nic jiného nehrál.) Musíš s náma totiž umět zahrát! A to né každej dá, zrovna tak ako ta ludská sketa. (Jaká sk–) Tož pome na to!

Velitel je jasný - Mahakam forge nemá konkurencu! Na otvíračku sa hodí Miner, Boost a Armor 2 pro jedného trpaslíka. To hned využij na Defendera, kterej bude sílit každý kolo! Dá sa použít aj na Berserkery, co protivníkou rubú! Další dobrá karta je Marauder, ak máš oba tak body zadarmo! (A nějaký pořádný útok bude? Ten berserker toho sám moc nezmůže...)

Ale hovno v háji! Šak tu je Zoltán, co ti Rowdíky vytvoří a Munro z nich hned Berserkerky zrobí! No a hned sú tam 2 v jednem kole! (Rowdies se dají i množit a pak Zoltanem hromadně posilnit.) Šak já by som sa k temu dostal! Preto je tam Zoltan’s company a Figgis, náš ochránca!

Využij aj teho, že máme Resilience! (Tedy karta zůstane na stole do dalšího kola) Tu má jak Zoltan Chivay, který navíc okolních trpaslíkú podrží, tak aj Gabor Zigrin, z mojho klana! Xavier Moran je správný chuj, Armor sa silní a tého má dost, bo hráš samých trpaslíkou, co mu Armor dávajú! No a pak je tu přeca ta najlepší karta v hre! Moja maličkosť, Yarpen Zigrin, Slušně rubu, aj si sílním!  (Pokud ti ten Armor někdo dá.)

V bitvě sa na ostatních trpaslíkou dá spolehnút víc, ak že Foltest bude večír svoju sestru tr...  (Dobře, dobře.. pojďme dále.) Tož rada na konec: hodí sa karta Call of the Forest pro vytažení důležitej jednotky, a Malena, co každé kolo repozicuje karty. (Silné jako obrana, útok i cíl a jako ochrana jiných karet.)

Tož zkúšaj, zkúšaj a sejdem sa bojišti! Ale nečekaj, že budeš hrát trpaslický líp než já! (A příště nás už čeká poslední frakce – Syndicate! A ty už mi to vrať ty...)

 

Hodnocení článku:

Načítám diskuzi...