Yarpenovo úvod do gwinta - Skellige
Yarpenovo úvod do gwinta - Skellige
(Autor: Gwint Klub, Discord server)
Zdravím tě, opět se hlásí Gruse a Yarpen. Dnes si představíme frakci Skellige. (Kde je kurva ten Marzi? Sa radšej schovává po tej prohře!)
Skellige je ostrovní národ, který se rozkládá na souostroví šesti velkých ostrovů a mnohých menších ostrůvků. Nejvíce se tento národ podobá vikingům, a proto jsou i karty této frakce podobného ražení. (V takej zimě o trpaslíka nezavadíš… na to sa ti každej vysere!)
Podívejme se na pár základních bronzových karet. (Opět pro opáčko: mechanismy karet viz. 4. díl)
Většina Skelligských karet účinkuje na základě rozdávání útoku, a to jak do jednotek soupeře, tak do vlastních. (Kerej mamlas by střílet do svojich, tak sa vojna nevyhrává!)
Na první pohled to může působit šíleně, ale karty jsou na tom založeny. Příkladem budiž karta Svalblod Priest, která na konci každého kola poškodí jednotku nalevo o 1 bod a sama sebe o 2 bod posílí. K té se hodí např. karta Armored Drakkar, která když ztratí zbroj, posílí se o 1 bod a obnoví si zbroj zpátky na 2. (S tím je potřeba se hned vypořádat, jinak si v řiti...)
Mezi další mechanismy, které Skellige využívá, jsou karty se schopností Discard (zahození do odkládacího balíčku). Některé karty se totiž se zahozením rovnou aktivují a oživí se na ploše jako např. Tuirseach Skirmisher, jiné jednu kartu zahodí a líznou si další (například Heymaey Skald). K nim zase Skellige disponuje kartami, které dokážou tyto zahozené karty vytáhnout zpátky do hry (např. Freya’s Blessing). (Střelba do vlastních řad, zahazování karet… ty ostrovani sú po čertiskách divná grupa...)
Jelikož má Skellige dobrý základ na rozdávání i přijímání poškození, obsahuje karty se schopností Berserk, která se spouští po získání určitého poškození (např. pro aktivaci Berserk 2 musí síla karty spadnout na hodnotu 2 či níže). Dále jsou zde karty se schopností Bloodthirst, které využívají počet zraněných nepřátel. (No konečně nějaký karty s bojem!)
Těmto mechanismům odpovídají i velitelské schopnosti: (Já si na toto musím dolejt vodky, ináč to nepude..)
-
Přepadení (Onslaught)
“Poškoď nepřátelskou jednotku o 1. Přebíjecí doba: 2.” Lze využít např. na rušení štítu či bonusů z posílení apod. Vhodné pro karty s Bloodthirst. Jelikož se však momentálně hraje hodně posilovacích taktik, není tato taktika skoro vůbec hraná. (Tak to mňa vůbec nepřekvapuje!)
-
Bezohledný závan (Reckless Flurry)
“Rozděl poškození 8 bodů náhodně mezi nepřátelské jednotky, ignorujíc jejich Armor.“ Tato karta se opět dobře hodí např. ke kartě Dagur Two Blades a poškozujícím balíčkům. Např. v případě karty Regis, která poškodí celou 1 nepřátelskou řadu, a pokud nějakou jednotku zničí, schopnost se opakuje (klidně několikrát) (No o tom mluvím! Šak sa proslavili mlácením hlav nepřátel, né vlastních o zeď!)
-
Bojový stav (Battle Trance)
“Vytvoř a zahraj kartu Mardroeme (poškoď jednotku o 3, poté ji posilni o 9). Pokaždé když zahraješ Alchemy kartu, vyléč náhodnou přátelskou jednotu o 1”. Hodí se do archetypu založeném na Alchemy kartách a jednotkách, co se poškozují. Mardroeme lze také efektivně využít např. na Dracoturtle (Jen na tej turtli to máš 17 bodov!)
-
Hněv moře (Rage of the Sea)
“Vytvoř Déšť na nepřátelské řadě na 2 kola a Deafening Siren na protější řadě. Náboje: 2.” Velmi silná schopnost na body a kontrolu nepřítele. Hlavně s kombinací jednotek An Craite Greatsword Déšt v řadě poškodí 2 náhodné jednotky o 1 na začátku kola. (Povolat moře na bojiště, tomu už říkám schopnosť!)
-
Otcovrahova zuřivost (Patricidal Fury)
“Vytvoř a zahraj jednotku Arnjolf the Patricide. Jednotka se silou 11 a statusem Doomed (zatracení). Po zahrání téhle jednotky se v soupeřově řadě zrodí 3 Sirény se silou 2 a každá je poškozena o 1.” Silná schopnost, která hlavně vytváří 3 poškozené jednotky na nepřátelské straně, tedy skvělá ve spojení s jednotkami s Bloodthirst. Např. karta Champion’s Charge zničí kartu nepřítele, ale vyžaduje Bloodthirst 3 (To už tak oslavuješ, načínáš súdek - a naraz si v řiti!)
-
Medvědí rituál (Ursine Ritual)
“Poškoď spojeneckou jednotku o 1. Náboje: 5. Po použití všech nábojů vytvoř jednotku Bear Abomination v náhodné spojenecké řadě.” Hodí se nejlépe ke kartám se schopností Berserk nebo ke kartám, které prosperují z přijímání poškození. Během jednoho kola lze provést velkou změnu bodů, ale jsou k tomu potřeba karty využívající vlastní poškození (např. Berseker). (Co to je za speciální schopnost mlátit vlastní jednotky?)
-
Oheň Slávy (Blaze of Glory)
“Přesuň Skelligskou jednotku z balíčku do hřbitova, pak poškoď její silou nepřátelskou jednotku.” Hodí se pro karty, které se vytáhnou ze hřbitova, ať už automaticky či ručně. Nebo např. při hraní balíku, který se hřbitovem pracuje. (To už smrdí bandou nemrtvých, tfuj!)
Skelligský Stratagem Mask of Uroboros (hráč třetí hry si určitě pamatují) (Tu sa trtkalo s Yen, hej?) umožňuje líznutí karty a poté zahození karty. Vhodné na balíky na mechanismu Discard založené, či pokud si potřebuješ přelíznout.
Nyní si probereme pár archetypů:
Archetyp - Druid
Karty typu druid přišly s rozšířením Merchants of Ofier. Tento archetyp vyniká v delších kolech, protože její síla spočívá ve vytváření karet vran (jednotky typu bestie se sílou 2) a zvyšování jejich síly. (Kdo by sa bál blbej vrány... ale jak se na ťa vrhne celé hejno, tak ťa ani vlastní mama nepozná!)
Opět zde použijeme novou kartu Scenario, kterou jsme si vysvětlili u Niflgaardu. Scenario se dá odehrát velice rychle díky kartě Ermion a druida na hřbitově. Ermion použije Freyu a oživí bronzového druida. A pokud máš i Crowmother na hřbitově, tak jsou to extra 4 body. (Pametám, kdy to šlo celý za 1 kolo, to bylo hovadina!!)
K aktivaci Scenaria lze použít druidské karty jako Crowmother a Axel Three-Eyes, které vytvoří několik vran do vlastní řady. Hodí se rovněž bronzové karty Crown Clan Druid, která zvyšuje sílu vedlejším bestiím, a zmíněný karta Ermion, který zahraje alchymistickou kartu z balíku. (Srát na druidy a ty jejich přiblbé kecy o súžití a harmonii lesa… nic, co by nevyřešila ostrá sekyra a flaša medoviny!)
Archetyp – Berserk
K tomuto archetypu se nejlépe hodí velitel Ursine Ritual, který útočí do vlastních jednotek.
Nejvhodnějšími kartami jsou tady Vildkaarl, který se umí pomocí schopnosti Berserk 2 proměnit na Champion of Svalblod se silou 12, a Svalblod Fanatic (taktéž Berserk 2), který se promění na Bear Abomination. (Takže bacha, kam útočíš, ináč ťa ten polomrtvý chuj najednú kúsne medvědí tlamú do řiti!)
K archetypu se hodí i karta artefaktu, která vedle sebe po zahrání vytvoří jednotky Svalblod Fanatic a v dalším kole může schopností Order poškodit sousední jednotky o 2. Díky tomu může těmto kartám aktivovat jejich schopnost Berserk a proměnit je.
Karty typu Berserk a velitel Ursine Ritual se dají dobře kombinovat i s kartami, jako jsou Harald Houndsnot, který může každé kolo poškodit vlastní jednotku o 1 bod, anebo karta Svalblod Priest, který dělá to samé, akorát to automaticky aplikuje na jednotku nalevo na konci každého kola (čímž se dá časem aktivovat schopnost Berserk). Navíc si za každý takový počin přidá 2 body síly. (Á, tak na to je to dobré!)
Archetyp – damage sem, damage tam
Další archetyp, který těží z rozdávání a přijímání poškození. Hodí se k němu velitelské schopnosti Reckless Flurry, Onslaugth a Ursine Ritual. (Tu by se mohlo konečně bojovať!)
Před poškozováním nepřítele se nejdříve hodí zahrát karty Dagur Two Blades a An Craite Greatsword, o kterých jsme si povídali u velitelských schopností (posilují se poškozením nepřítele). (Kurva, to je meč! Jak 2 trpaslíci!)
Pak lze škodit kartami, jako jsou Hemdall, který náhodně rozdá poškození v nepřátelské řade dle poštu jednotek, které v ní jsou. Harald Houndsnout vytvoří 3 jednotky Harald´s Pal, které při zničení poškodí náhodného nepřítele o 2 body (a sám je může zničit). Alchymistická karta Gigascorpion decoction poškodí jednotku o 1 bod, a to šestkrát. A karta Morkvarg: Heart of Terror poškodí jednotku o 1 bod, a to tolikrát, dokud není daná jednotka oslabená (tedy má menší sílu než základní). (Aj, moja mama nás učila, že najlepčí obrana je útok!)
Také zde máme karty prosperující z vlastního poškozování, jako je Olaf, který se díky schopnosti Order posílí o dvojnásobné množství, než jaké poškození utrpěl, a karta Dracoturtle, která si zvýší silu za každou ztracenou zbroj.
Skellige je otevřeno mnoha možnostem hraní. Určitě si ho zkus a slož si vlastní balík, který ti sedne. Příště se už podíváme na Scoia’taiel! (Ak ne, tak si s Marzim zahrám partičku pěkně po trpaslicku, s palicú v hnátě!)
Načítám diskuzi...